Monday, February 2, 2009

吾差一些 ... ALMOST

I almost got drunk at school at 14
Where I almost made out with the Homecoming Queen
Who almost went on to be Miss Texas
But lost to a slut with much bigger breasts
I almost dropped out to move to LA
Where I was almost famous for almost a day

And I almost had you
But I guess that doesn't cut it
I almost loved you
I almost wished you would've loved me too

I almost held up a grocery store
Where I almost did five years and then seven more
Cause I almost got bopped for a fight with a thug
Cause he almost made off with a bunch of the drugs
That I almost got hooked on cause you ran away
And I wish I would have had the nerve to ask you to stay

And I almost had you
But I guess that doesn't cut it
almost had you
And I didn't even know it

And you kept me guessing
And now I'm destined
To spend my time missing you
I almost wish you would've loved me too

Here I go thinking bout all the things I could have done
I'm gonna need a forklift cause all the baggage weighs a ton (baggage weighs a ton)
I know we had our problems, I can't remember one.

I almost forgot to say something else
And if I can't fit it in I'll keep it all to myself
I almost wrote a song about you today
But I tore it all up and then I threw it away

And I almost had you
But I guess that doesn't cut it
Almost had you
And I didn't even know it

You kept me guessing
And now I'm destined
To spend my time missing you
And I almost had you
(Almost had you)
Almost had you

I almost wished you would've loved me too
(wished you would've loved me too)

我 14 岁时在学校差一些喝醉了酒
我也差一些就泡到了返乡女王
她就是差一些成为接着的德克萨斯小姐
但她也输给了一个拥有更大胸围的荡妇
我也差一些辍学搬到洛杉矶
我在那里差一些出名了几乎也有一天

我差一些得到了你
但我想这并不影响
我差一些爱上了你
我差一些也希望你亦可以爱我

我差一些开了一间杂货店
差一些也开了 5 年还有 7 年多
因为我差一些与一个贼闹了一场打架
原因是他差一些劫去一批毒品
我差一些也迷上了你,但却吓到你逃跑了
我希望我会有胆量求你留下

我差一些得到了你
但我想这并不影响
差一些得到了你
就连我自己也不晓得

你使我不停猜测
现在我决定了
利用我的时间来想念你
我差一些也希望你亦可以爱我

现在,我回想着我做过的所有事情
我会需要一辆叉车因为我所背负着的有一吨那么重(有一吨那么重!)
我知道我们之间拥有很多问题,但我却一个也不记得

我差一些忘了说另一样
如果我不能适应,我就会自己承受一切
我今天差一些写了一首歌给你
但最终也被我撕掉跟着丢弃了

我差一些得到了你
但我想这并不影响
差一些得到了你
就连我自己也不晓得

你使我不停猜测
现在我决定了
利用我的时间来想念你
我也差一些得到了你
(差一些得到了你 !)
差一些就得到了你

我差一些也希望你亦可以爱我
(也希望你亦可以爱我!)